Substancje aktywne, Konserwanty

Alantoina kosmetyczne, 100 g, ESENT

Alantoina to niealergizująca, nietoksyczna substancja o doskonałych właściwościach higroskopijnych, powszechnie stosowana w kosmetyce ze względu na intensywne działanie nawilżające, łagodzące, zmiękczające i przeciwzapalne.

Uwaga: Ostatnia sztuka!

Działanie

Zmniejsza podrażnienie skóry wywołane przez detergenty, mydła, kwasy i substancje powierzchniowo-czynne, zmniejsza pieczenie, swędzenie i zaczerwienienie skory wrażliwej, stymuluje podziały komórkowe, przyspieszając regenerację skóry i gojenie się ran, wygładza i zmiękcza szorstką i spękaną skórę, zwłaszcza okolic łokci i kolan, łagodzi objawy łuszczycy i redukuje łupież, dzięki łagodnemu działaniu złuszczającemu i przeciwzapalnemu działa silnie nawilżająco, zmniejsza stany zapalne towarzyszące trądzikowi, zmniejsza dyskomfort związany z oparzeniami słonecznymi, otarciami i odparzeniami.

Wskazania

Pielęgnacja skóry delikatnej, wrażliwej i skłonnej do alergii, łagodzenie podrażnień (np. po goleniu, oparzeniu słonecznym, obtarciu), pielęgnacja skóry niemowląt, w tym odparzeń pieluszkowych, łagodzenie objawów łupieżu skóry głowy oraz łuszczycy.

Stosowanie

Zalecane stężenie alantoiny w kosmetykach wynosi 0,5 – 2 %, co jest podyktowane słabą rozpuszczalnością substancji. Aby zmniejszyć ryzyko powstania grudek, zaleca się wymieszanie allantoiny z odrobiną zimnej wody lub gliceryny i dodanie zawiesiny do preparatu o temperaturze poniżej 50 st. C. Alantoina stanowi cenny dodatek do: kosmetyków przeznaczonych do codziennej pielęgnacji cery delikatnej i wrażliwej: kremów, toników, serum i emulsji oczyszczających do twarzy, płynów do higieny intymnej, kremów do rąk, szczególnie dla osób, które na co dzień mają styczność z substancjami wysuszającymi skórę dłoni, balsamów i maści przeznaczonych dla niemowląt, w tym produktów łagodzących odparzenia i objawy pieluszkowego zapalenia skóry, szamponów i wcierek przeciwłupieżowych, delikatnych środków piorących i płynów do mycia naczyń.

UWAGA! Przeciwwskazaniem do stosowania alantoiny jest rzadka nadwrażliwość na działanie substancji oraz świeże lub sączące się rany.

Skład i informacje chemiczne

Alantoina to pochodna mocznika, która ma postać białego krystalicznego proszku, rozpuszczalnego (niezbyt dobrze) w ciepłej wodzie. Jest kompatybilna niemal ze wszystkimi składnikami kosmetycznymi i stabilna w zakresie pH 4-9. INCI: Allantoin

Przechowywanie

Alantoinę należy chronić przed światłem, powietrzem i wilgocią. Najlepiej przechowywać ją w szczelnie zamkniętym pojemniku, w suchym pomieszczeniu o temperaturze pokojowej.

Produkt NaturalnyTAK
Zapach NaturalnyTAK
Łagodne składniki myjąceTAK

Alantoina kosmetyczne, 100 g, ESENT