Blog search

Olej i jego cenne właściwości prozdrowotne.

Co można zyskać stosując olej lniany?

Niezbędne Nienasycone Kwasy Tłuszczowe zawarte w oleju lnianym biorą udział w budowie błony komórkowej, więc wspomagają prawidłowy rozwój i zdrowie całego organizmu.

Kwasy Omega-3 wspierają rozwój układu nerwowego (u dzieci niedobór tych kwasów ma związek z zaburzeniami koncentracji, czynnościami ruchowymi, a nawet dysleksją, oraz wieloma innymi zaburzeniami zachowania oraz ADHD. Odpowiednia podaż Omega-3 zmniejsza ryzyko wystąpienia choroby Alzheimera).

Kwasy Omega-3 i obecna w oleju witamina E eliminują nadmierną ilość wolnych rodników. Wspomagają tym samym leczenie chorób alergicznych i autoimmunologicznych.

Nienasycone kwasy tłuszczowe przyczyniają się do utrzymania prawidłowego poziomu cholesterolu we krwi, wpływają korzystnie na układ krwionośny.

Wysoka zawartość fitoestrogenów w oleju lnianym wspomaga produkcję hormonów, może łagodzić objawy napięcia przedmiesiączkowego i menopauzy.

Dzięki swoim właściwościom olej lniany wspaniale sprawdzi się również zewnętrznie jako kosmetyk lub składnik kremów, maseczek i odżywek. Kwasy tłuszczowe i witamina E odżywiają, uelastyczniają i wzmacniają skórę oraz włosy.

Zerknijcie też na inne ekologiczne, wysokiej jakości oleje od firmy Olandia. --> KLIK

Artykuł dodano dnia: 2022-11-24 Home, Zdrowa Żywność 115

O autorce / autorze ;)