compare Porównaj (0)

Nie masz konta?

Zarejestruj się
Wybierz temat
Zagłosuj na nas w Plebiscycie Puchary Zero Waste 2020!
blog article icon

Zagłosuj na nas w Plebiscycie Puchary Zero Waste 2020!

O nas
Tak się zastanawiamy...
Do plebiscytu na Puchar Zero Waste NIKT NIE ZGŁOSIŁ ROSSMANNA, LIDLA itp.!!! O co chodzi?
Kasia Wągrowska autorka bloga Ograniczam Się organizuje coroczny plebiscyt Pucharów Zero Waste.
Sklepy do plebiscytu zgłaszają czytelnicy bloga. Jak co roku podobnie i w tym roku: NIKT NIE ZGŁOSIŁ ROSSMANNA, LIDLA i innych tego typu sieci.
Tak - nikomu to nawet nie przeszło przez myśl, by zgłosić wielką korporację, ponieważ wszyscy głęboko w duszy czujemy, że poza zabiegami wizerunkowymi są one odpowiedzialne za nieracjonalny konsumpcjonizm, rozbudzanie potrzeb zakupowych a w konsekwencji ogromne marnowanie jedzenia, utratę miejsc pracy lokalnych i krajowych producentów na rzecz producentów z Niemiec lub takich, które zapewniają najlepszy zysk dla sieci handlowej.
Sieci te znane są z kopiowania brandów lokalnych wytwórców i sygnowania swoich produktów zdaniem: “tylko w Rossmannie” (w domyśle mówi: u konkurenta tego nie kupisz, musisz kupować to u nas).
Lista grzechów wielkich sieci jest długa i opisana w wielu książkach.
W latach 2016 - 2020 polski rynek manufaktur i sklepów specjalistycznych odżył na nowo, miał chwilowy renesans dzięki nowej branży - ekologicznej.
Branża ekologiczna w Polsce szybko wytworzyła dziesiątki tysięcy nowych miejsc pracy - powstawały nowe sklepy ekologiczne: stacjonarne i internetowe. Powstawały manufaktury mydła, przyrządy codziennego użytku, kosmetyki i ekologiczna żywność.
Mieliśmy niezliczoną ilość debiutów. BYŁO! pięknie…
Wielkie koncerny przysnęły, ale też zderzyły się z problemem - jak zrobić ekologicznie, powtarzalnie, na ogromną skalę i najtaniej.
Sprzyjający wielkim sieciom producenci szybko przestawili maszyny a polski rynek eko przystopował. Na półkach zaczęły pojawiać się tanie ekologiczne zastępniki.
Jedna z sond na temat żywności ekologicznej i kosmetyków wskazuje dwa poglądy konsumentów.
Pierwszy: nie widzę żadnej różnicy poza ceną.
Drugi: produkty ekologiczne są znacznie wyższej jakości.
Co decydowało o tym, jaka była opinia ww. konsumentów na temat ekologicznych produktów?
Miejsce zakupu produktu ekologicznego. Okazuje się, że klienci, którzy kupili produkt w sklepie specjalistycznym znacznie częściej zauważali lepszą jakość produktu ekologicznego od konwencjonalnego. Wskazywali także na jego skuteczność.
W BetterLand piszemy to, co uważamy - to nasza największa wartość. Naszą główna misją nie jest zysk, czy pozytywny wizerunek za wszelką cenę.
Naszą misją jest zmienianie świata poprzez zmianę nawyków konsumentów. Czujemy radość z tego, że możemy dzielić się naszymi przemyśleniami z Wami i nikt nas w tym nie ogranicza. Jesteśmy fajną zgrają młodych osób, które chcą lepszego świata.
Mamy ogromną ilość pozytywnych głosów, że jesteśmy sklepem, od którego można się wiele dowiedzieć i który pobudza do dyskusji.
W tym roku w odróżnieniu od wielkich sieci i koncernów BetterLand przez wiele osób został nominowany do Pucharów Zero Waste.
Jeśli chcesz pomóc nam w naszej misji, zagłosuj na nas - to doda nam paliwa do dalszego działania.
Nadal będziemy punktować wielkie koncerny, sprzyjać polskim i etycznym firmom, naciskać na każdego producenta, który z nami współpracuje, żeby podejmował proekologiczne działania.
Tylko w 2020 roku zrobiliśmy naprawdę wiele, by świat uczynić lepszym dzięki właśnie zmianie nawyków konsumenckich.
Niektóre z nich to:
  • Odbieramy opakowania na własny koszt od naszych klientów. Używamy ponownie słoiki, kartony i wypełnienia.
  • Wprowadziliśmy nowy model zakupowy pieluszek wielorazowych - zagwarantujemy naszym klientom, że będziemy odkupywać używane pieluszki wielorazowe i sprzedawać je jako używane.
  • Od kilku lat uświadamiamy, jak dobrać odpowiednio kubeczek menstruacyjny.
  • Wsparliśmy dwie duże akcje Zero Waste Polska - Eko okres i HelloWielo.
  • Naszą firmę wyposażyliśmy w panele słoneczne, które w 100% zaspokajają nasze potrzeby.
  • Wspieramy akcje “różowych skrzyneczek”, które mają za zadanie walczyć z ubóstwem menstruacyjnym.
Tu możesz na nas zagłosować w kategorii marki roku: KLIK >>

Możesz tez udostępnić ten artykuł i pokazać światu, ze jesteśmy! Dla Was! Dziękujemy!

Paweł Poloch

Właściciel sklepu, od początku do 2013 roku współtworzył pierwszą w Polsce społeczną szkołę demokratyczną TRAMPOLINA oraz przyczynił się do powstania Fundacji Edukacja Demokratyczna. Przedsięwzięcie wzmocniło i otworzyło drogę do powstania szkół demokratycznych w całej Polsce. Do dziś wspiera członków grup inicjatywnych szkół demokratycznych oraz propaguje szkoły demokratyczne i rodzicielstwo w bliskości. 

Był przewodniczącym i vice przewodniczącym Kół Naukowych propagujących pedagogikę społeczną oraz ekologię. Uczestniczył w wielu konferencjach, prowadził badania a także odczytywał wiele referatów.

Drogeria Ekologiczna to kolejne wyzwanie wynikające z zamiłowania do eko stylu życia, ale także do prowadzenia i tworzenia innowacyjnych przedsięwzięć zmieniających rzeczywistość na lepszą. Większość naszych zysków przeznaczamy na dalszy rozwój naszych pasji i zainteresowań innowacjami i problemami społecznymi. Już niedługo powstanie sklep internetowy ze zdrowa żywnością oraz Fundacja Better Land: http://www.betterland.pl 

Komentarze (0)

Brak komentarzy w tym momencie.

Informacje dotyczące plików cookies

Ta witryna korzysta z własnych plików cookie, aby zapewnić Ci najwyższy poziom doświadczenia na naszej stronie.

Zarządzanie plikami cookies

Ładowanie...