Blog search

Lokalna sobota - to działa!

Lokalna sobota - to działa!

Prywatnie otrzymaliśmy dużo pozytywnych głosów o naszej promocji: "Lokalna Sobota w BetterLand". Dziękujemy za wsparcie. Jeszcze bardziej cieszy to, że inni podchwytują naszą idee.

W "lokalną sobotę" konsekwentnie pokazujemy lokalny sklep. Pokazujemy wspaniałych ludzi. Wy natomiast w komentarzach polecacie swoje lokalne sklepy. Powoli, ale coraz bardziej to zaczyna działać. Zniechęcamy do zakupów u nas. :) Dziwne, nie?

Zaczęliśmy w środowisku ekologicznym wskazywać na to, że promowanie wielkich sieci jest błędem i jest wręcz nieekologiczne. Na efekty nie trzeba było długo czekać.

Tylko w ostatnim tygodniu widzieliśmy na takich blogach jak Vademecum Zero Waste, Ograniczam Się czy W drodze do Zero Waste promowanie lokalnych sklepów i lokalnych inicjatyw! Dziś pierwszy raz od dawna widziałem na grupie Zero Waste Polska polecenie sklepu z Łodzi.

BRAWO!!!!!!!!! Dziękuję!! BRAWO!!!!!!!! To jest droga do zmiany!!!

Kupowanie w sieci nie jest Zero Waste. Dlaczego? Powodów są dziesiątki a końcowy rachunek dla środowiska zawsze bardzo ujemny.

Na przykład zastanawialiście się kiedyś, dlaczego taki Lidl, który robi ekspansje nowych sklepów w Polsce, na każdym z nowo budowanych sklepów nie montuje paneli słonecznych? Albo dlaczego nie robi na dachu łąki, ogrodu lub chociaż nie rekompensuje środowisku tego, co wykarczował pod budowę swojego marketu?

Przecież dla firmy, która ma 18 mld przychodów rocznie tylko w naszym kraju, to byłby promil kosztów. Być może taniej jest wprowadzić wątpliwy ekologicznie płyn do mycia naczyń i obiecać, że w 2150 roku to już na pewno nie będzie u nas plastiku. ;)

Tymczasem małe lokalne sklepy 90% swoich dochodów inwestują w poszerzenie oferty Zero Waste, sprawdzają nie tylko ekologiczność produktów, ale też jak i przez kogo były produkowane. Np. moja firma połowę tegorocznych zysków przeznaczy na zamontowanie paneli słonecznych, dzięki czemu będziemy działać w obiegu zamkniętym.

Muszę przyznać, że z politowaniem patrzę na greenwashing sieci sklepowych. Z dumą jednak patrzę na rosnącą świadomość klientów i blogerek, które coraz częściej wymagają zdecydowanych i adekwatnych kroków oraz promują tych, którzy spowodowali, że Lidl i Kaufland zaczęli się dostosowywać.

Artykuł dodano dnia: 2019-10-17 by Paweł Poloch Home, O nas 266

O autorce / autorze ;)

Paweł Poloch.jpgWłaściciel sklepu, od początku do 2013 roku współtworzył pierwszą w Polsce społeczną szkołę demokratyczną TRAMPOLINA oraz przyczynił się do powstania Fundacji Edukacja Demokratyczna. Przedsięwzięcie wzmocniło i otworzyło drogę do powstania szkół demokratycznych w całej Polsce. Do dziś wspiera członków grup inicjatywnych szkół demokratycznych oraz propaguje szkoły demokratyczne i rodzicielstwo w bliskości. 

Był przewodniczącym i vice przewodniczącym Kół Naukowych propagujących pedagogikę społeczną oraz ekologię. Uczestniczył w wielu konferencjach, prowadził badania a także odczytywał wiele referatów.

Drogeria Ekologiczna to kolejne wyzwanie wynikające z zamiłowania do eko stylu życia, ale także do prowadzenia i tworzenia innowacyjnych przedsięwzięć zmieniających rzeczywistość na lepszą. Większość naszych zysków przeznaczamy na dalszy rozwój naszych pasji i zainteresowań innowacjami i problemami społecznymi. Już niedługo powstanie sklep internetowy ze zdrowa żywnością oraz Fundacja Better Land: http://www.betterland.pl 

Komentarze