Blog search

Targi - ostatni raz! Nadchodzą zmiany!

Targi - ostatni raz! Nadchodzą zmiany!

Zbliża się sezon targów i eventów typu EkoCuda, Targi Zero Waste, NaturaFood. Po długiej naradzie postanowiliśmy, że to nasz OSTATNI SEZON wyjazdów na targi!

Do wiosny 2020 będziemy więc: w Warszawie (3 razy), Łodzi, Gdańsku, Poznaniu (2 razy), Krakowie i Wrocławiu.

Przyjdźcie zobaczyć się z nami ostatni raz lub kto jeszcze nie miał okazji: poznać!

To więc będzie ostatnia szansa na spotkanie z nami, porozmawianie, dotknięcie na żywo produktów, przeszkolenie z kubeczków menstruacyjnych, czy opowiedzenie o różnicach między konwencjonalnymi produktami a ekologicznymi.

Dlaczego taka decyzja?


- ogromne koszty niewspółmierne do zysków. Jedna impreza targowa to koszt od 5000 zł do 12000 zł (wynajęcie powierzchni, hotele, delegacje, zabudowa, wyżywienie).

- większość klientów, których spotykamy offline na targach i tak wybiera sieci. Co nas ogromnie smuci i dziwi, ponieważ jakość produktów często jest gorsza, to produkty wytworzone na zamówienie przez duże korporacje, które tylko dopasowują się do trendu. Najlepszym przykładem są kubeczki menstruacyjne. Ostatnie 8 lat to nasza ciężka praca, by rozpropagować kubeczki menstruacyjne w Polsce i sprawić, by w były dostępne najlepsze i najważniejsze na świecie marki. Przekonaliśmy kilka najważniejszych blogerek, by zaczęły o nich pisać. Niestety, wystarczyło by sieci zrobiły swoją drogą patrząc na jakość podróbkę, po której rośnie rzesza niezadowolonych osób z powodu kubeczka menstruacyjnego. Niestety Polacy kochają sieci. Warto z uwagą przeczytać ten artykuł:
http://baranowscy.eu/…/akcja-dlaczego-nie-kupuje-w-superma…/
http://baranowscy.eu/wordpress/hiperszwindel-recenzja/

- Na targach edukujemy, dzielimy się wieloletnią wiedzą (bywało bardzo często, że z przedstawicielami sieci) po czym nasi klienci na forach i grupach tematycznych są ambasadorami sieciowych sklepów typu Rossmann, Lidl, Carrefour, Auchan.

- Tymczasem jest masa lokalnych sklepów, które niestety borykają się z coraz większymi problemami, a których klienci nie pokazują.

- Nie chce nam się więc budować rynku tym, którzy znacząco przyczyniają się do zanieczyszczenia środowiska i do nagminnego greenwashingu. Ostatni przykład: w jednym ze sklepów ta sama chińszczyzna sprzedawana jako “Zero Waste” był w innym sklepie zapakowany w folijkę z odpowiednią ulotką.

- mimo wszystko trudno nam zrozumieć postawę wielu blogerek i liderów zmiany oraz organizatorów targów, że za darmo są w stanie robić bardzo wiele dla zachłannych korporacji zamiast wspierać tych, którzy zmieniają i rozwijają ekologię w Polsce. Na przykład w ogólnopolskich mediach, nawet takim, które są przyjazne ekologii typu NOIZZ. Ostatnio do nas dzwonili z propozycją reklamy - jedyne 20 tys. zł za artykuł sponsorowany. Tymczasem nie ma tygodnia, by nie informowali za darmo o tym, co to takiego nie robią sieci.

Więcej o tym jak działają sieci możecie przeczytać tu:
1. http://baranowscy.eu/…/akcja-dlaczego-nie-kupuje-w-superma…/
2. http://baranowscy.eu/wordpress/hiperszwindel-recenzja/

Co w zamian:


- nie poddajemy się! Wręcz przeciwnie! Będziemy się rozszerzać online,
- nadal będzie działać doradztwo kubeczkowe a nawet je rozszerzymy o doradców kosmetyków, pieluszek wielorazowych, podpasek,
- nadal u nas będzie atrakcyjnie cenowo i taniej niż w sieciach, szczególnie patrząc na jakość i wydajność,
- będziemy rozszerzać ofertę jak nikt w Polsce. Już to robimy - tylko w ostatnich 2 tygodniach przybyło do naszej oferty ponad 200 produktów, w tym większość w opakowaniach szklanych lub papierowych… (ale i tak wszyscy mówią o tym, że w Lidlu są środki czystości “eko”, którym do eko jeszcze długa droga),
- będziemy więcej spotykać się z producentami, tak jak to robiliśmy wcześniej,
- będziemy rozwijać BetterLand, by był jeszcze większym sklepem przyjaznym osobom żyjącym w duchu ZeroWaste, chcących jeść ekologicznie i z poszanowaniem zwierząt,
- będziemy wspierać marki, które produkują w sposób zrównoważony,
- będziemy wspierać naszych klientów w ich świadomych i mądrych decyzjach,
- będziemy robić targi online. W dniach kiedy odbywać się będą jakieś targi, u nas będą promocje i konsultacje,
- zaoszczędzone pieniądze wolimy przekazać na organizacje ekologiczne i broniące praw zwierząt. Robiliśmy to do tej pory niemal codziennie, ale teraz będziemy mogli przeznaczać więcej,
- będziemy zachęcać małe sklepy do zrzeszania się,
- będziemy wspierać kooperatywy.

Czy jeszcze możemy się spotkać offline? Tak! Gdzie? Na manifestacjach ekologicznych i tam, gdzie organizatorzy zaproszą nas jako prelegentów i do współpracy.

Dziękujemy za dotychczasowe spotkania i wsparcie! Wspierajcie nas dalej!
Zgadzasz się? Chcesz nas wpierać? Udostępnij!

Artykuł dodano dnia: 2019-09-24 by Paweł Poloch Home, O nas 274

O autorce / autorze ;)

Paweł Poloch.jpgWłaściciel sklepu, od początku do 2013 roku współtworzył pierwszą w Polsce społeczną szkołę demokratyczną TRAMPOLINA oraz przyczynił się do powstania Fundacji Edukacja Demokratyczna. Przedsięwzięcie wzmocniło i otworzyło drogę do powstania szkół demokratycznych w całej Polsce. Do dziś wspiera członków grup inicjatywnych szkół demokratycznych oraz propaguje szkoły demokratyczne i rodzicielstwo w bliskości. 

Był przewodniczącym i vice przewodniczącym Kół Naukowych propagujących pedagogikę społeczną oraz ekologię. Uczestniczył w wielu konferencjach, prowadził badania a także odczytywał wiele referatów.

Drogeria Ekologiczna to kolejne wyzwanie wynikające z zamiłowania do eko stylu życia, ale także do prowadzenia i tworzenia innowacyjnych przedsięwzięć zmieniających rzeczywistość na lepszą. Większość naszych zysków przeznaczamy na dalszy rozwój naszych pasji i zainteresowań innowacjami i problemami społecznymi. Już niedługo powstanie sklep internetowy ze zdrowa żywnością oraz Fundacja Better Land: http://www.betterland.pl 

Komentarze