Nie jest źle. Nie jest też dobrze. Kiedy 15 lat temu w małym gronie kółka pedagogicznego dyskutowaliśmy na temat "mieć czy być" mieliśmy posępne spojrzenia i ponure myśli.
Zdawało się, że wtedy ludzie zmierzali zdecydowanie w jednym kierunku: mieć! mieć! i jeszcze raz mieć!
No, ewentualnie na Wildzie w Poznaniu niektórzy (szczególnie Stefan ze Zdzichem) zmierzali po "miedź" by mieć na wino. :)
- Co by musiało się wydarzyć by odwrócić konsumpcyjny trend? Wydawało się, że cud. A okazało się, że wystarczyło widmo zagłady.
Dziś jesteśmy dopiero na początku. Zaczynamy myśleć. Boimy się. Żal nam straconych lat. Chcemy zmian. Więcej czytamy, słuchamy i analizujemy. Mamy wyrzuty sumienia. Podejmujemy wyzwania.
Powstają ruchy, trendy i nowe mody na "Być" a może przetrwać?
Jesteśmy na początku. Jeszcze niedojrzali. Dajemy się złapać na te same sztuczki wielkich banków, koncernów, producentów, sieci i populistycznych polityków. Oni nas wpędzili w kłopoty ekologiczne, a teraz udają partnerów w nowym rozdaniu. Tak niestety jest. Ich jedynym kryterium to "czy to się opłaca".
Łatwo nas jeszcze przekupić i zastraszyć.
Pod tym względem nie jest dobrze.
Nie jest źle. Naprawdę. Codziennie widzę i słyszę pięknych ludzi, którym nie brak odwagi w mówieniu prawdy i odrzucaniu dóbr doczesnych. Zmieniamy się. Naprawdę.
Nagroda? Naszym córkom i synom nie trzeba już kolejnych tabletów, nowych dżinsów, nowszych samochodów.
Tego my pragnęliśmy.
Nasze dzieci pragną opowieści o naszej bohaterskiej postawie. O naszych zmianach, o tym, że naprawiamy świat, w którym będą żyli oni i nasze wnuki.
Nasze, Twoje wnuki i prawnuki będą wspominać nas mówiąc o tym na jakie ambitne działania się zdecydowaliśmy by ratować ziemię. Dopilnuj by miały się czym chwalić.
To jakim jeździsz dziś samochodem, czy na jakich byłeś wakacjach kompletnie nie zrobi wrażenia na Twoich wnukach.
Nie jest źle. Naprawdę. Nie ma dnia by tematy, które kiedyś stanowiły odległy świat rozmów młodych pedagogów, socjologów czy psychologów był przedmiotem debat głównego nurtu.
Dziękujemy, że tworzysz z nami BetterLand każdego dnia.
Komentarze (0)